
Dat Fairtrade Original niet alleen hele lekkere producten ontwikkelt, maar vooral kijkt hoe het eerlijker kan, wordt met deze campagne benadrukt. Speciaal voor de introductie van de kidsproof-curry zijn er kinderkookschorten gemaakt door kokosboerin Nuwanthi. Haar kokosnoten worden gebruikt voor de kokosmelk van het foodmerk. Sinds kort heeft Nuwanthi een eigen kledingbedrijfje opgericht, met als doel om uiteindelijk werkgelegenheid te bieden aan vrouwen in het binnenland. Deze bestelling is een goede start richting haar doel. Een mooie missiegedreven match dus, net zoals eerlijke Indiase Milde Curry kruidenpasta en romige kokosmelk.
Fairtrade Original maakt samen met boeren en fabrikanten in Afrika, Azië en Zuid-Amerika de lekkerste producten. De producten worden zoveel mogelijk daar bereid en verpakt. En de winst wordt geïnvesteerd in projecten die bijdragen aan de missie: Samen werken aan een leefbaar inkomen voor boeren. Fairtrade Original is in 2025 voor het achtste jaar op rij uitgeroepen tot het meest inspirerende foodmerk in de Inspirerende 40, een initiatief van Synergie. Daarnaast is het merk sinds 2021 B Corp gecertificeerd. Heel eerlijk. Echt lekker. Fairtrade Original.