Nieuw verpakking, zelfde smaak
Evelien van de Glind
Brand Connection Manager
19 februari 2018

Heb je hem al gezien, deze sticker? Mooi! Dat betekent dat jij een van de eersten bent die een sneak peek heeft gezien van onze nieuwe plannen. Lees meer:

Nieuwe verpakking, zelfde smaak

Binnenkort vind je de allereerste Fair Trade Original producten in hun nieuwe verpakking in jouw favoriete winkel. Dit gebeurt niet voor ons hele assortiment tegelijk. Gedurende het jaar gaan alle 120 producten ‘om’. Niet alleen het logo, maar de hele verpakking ondergaat een metamorfose. Dit betekent dat de fotografie, de vormen en schrijfstijl onder handen worden genomen. Dit geldt trouwens ook voor onze website, de nieuwsbrief, alle social media kanalen en alle andere plekken waar je ons kunt vinden.

Waarom gaat er iets veranderen?

Eet jij regelmatig onze noedels met groene curry en kokosmelk, maar heb je eigenlijk geen idee wie wij zijn? Wist je dat wij in 1973 de allereerste fairtrade koffie ter wereld kochten van boeren in Guatemala? En dat wij in Thailand, Sri Lanka en Indonesië boeren én verwerkers bij elkaar brengen om nieuwe fairtrade producten te ontwikkelen? Wij zijn een non-profit merk en verkopen 120 fairtrade (en vooral lekkere) producten. We willen ons verhaal bekender maken bij mensen zoals jij. Vertellen wie we zijn, wat we doen en wàt onze producten zo bijzonder maakt. Want door meer mensen enthousiast te maken en meer producten te verkopen, kunnen we samen méér betekenen voor de makers ervan.
Kortom, we gaan je vaker en nog beter over ons Original verhaal vertellen. En dat allemaal in een meer Original verpakking, want het oog wil natuurlijk ook wat!

Tipje van de sluier

Hoe de verpakkingen eruit gaan zien moeten we nog heel even voor ons houden… Maar we kunnen je wel al een aantal dingen verklappen:

Smaak voorop: chilipepers, citroengras, rietsuiker en sojabonen: deze en nog veel meer ingrediënten worden verbouwd door de boeren met wie we samenwerken. Ze zijn de basis van onze producten. En als de Thaise curry met rijstnoedels bij jou op tafel staat, proef jij die rijke smaken bij iedere hap die je neemt. Deze mooie ingrediënten verdienen een plek op het grootste podium: de voorkant van onze verpakkingen.

De makers: onze producten vallen en staan met de mensen erachter, zowel in Culemborg als ver daarbuiten. We komen bij de boeren over de vloer, we kennen hun verhalen. De oogst van de boeren is hun inkomen en dus hun bestaan. Zij verzorgen met zóveel aandacht hun koffiestruiken, kokospalmen en rijstplanten. Onze winst zit in een beter leven voor deze mensen, jouw winst zit in de lekkere producten die wij samen met hen maken. Daarom staan onze helden in de spotlights!

Herkomst: voor een groot deel van onze producten worden de ingrediënten niet alleen lokaal verbouwd, maar ook in het land van herkomst bereid. Om ze vervolgens te verpakken tot een eindproduct. En dat is mooi, want zo krijgt bijvoorbeeld niet alleen de kokosnootboer een eerlijk loon, maar ook iedereen die in de kokosfabriek werkt. We vinden het belangrijk om je zoveel mogelijk te laten weten waar het product dat jij in je handen hebt, wordt gemaakt.

Was dit het al?

Wil je meer weten? Nog even geduld! Updates hierover volgen vanaf maart en plaatsen we op onze nieuwsbrief en social media kanalen.

Deel dit verhaal:


Door:
Evelien van de Glind
Brand Connection Manager
Onze winst is een beter leven voor de mensen met wie we samenwerken
Lees meer over ons.